مدیریت پیمان Management Contracting قراردادی است که کارفرما یک شرکت یا شخصی که دارای علم ساخت وساز باشد را به عنوان مدیر پیمان انتخاب می کند تا یک پروژه ساختمانی را مدیریت کند.
دراین قراردادها کارفرما نقش تامین کننده مالی پروژه و مدیر پیمان نقش مدیریت پروژه و نایب کارفرما در کار می باشد و اصولا فردی که به عنوان مدیر پیمان انتخاب می شود باید در زمینه ساخت و ساز تجربه و تبحر لازم و کافی را داشته باشد.
مدیریت پیمان به طور ساده عبارت است از مدیریت فنی، اجرایی، مالی و اداری جهت انجام پروژه مورد نظر که کارفرما فقط هزینه ها را پرداخت می کند و مدیر پیمان کلیه فعالیت ها را مدیریت می کند.
مدیر پروژه درصدی از هزینه های ساخت و ساز را که در ابتدای کار به توافق رسیده باشد را به عنوان حق و الزحمه دریافت می کند. البته در این میان به برخی از هزینه های انجام شده، درصدی تعلق نمی گیرد مثل حق انشعابات مگر اینکه موضوعات پیگیری و کارهای اداری جزوه تعهدات مدیر پیمان باشد . که در این صورت باید در بخش شرایط خصوصی ذکر شود.
.: Weblog Themes By Pichak :.